De Porsche Panamera 4 e-hybrid trilt bij rijden op verhoogde snelheid, dit is de omschrijving van de Porsche specialist wie deze situatie aan ons heeft voorgelegd.
Dit werd aan Autodiagnose Twente voorgelegd om te voorkomen dat er naar aanleiding van deze oncomfortabele trilling onnodige reparaties worden uitgevoerd mogelijk zonder enig effect.
Wij zijn de metingen gestart vanuit het interieur, waarmee we een goed beeld hebben verkregen van de omschreven klacht bij bepaalde rijomstandigheden.
Vanuit hier is er door herleidt dat ook bij lage snelheid er al sprake is van een afwijking binnen de aandrijflijn met een trilling in het interieur tot gevolg. Zodra de rijsnelheden werden verhoogd boven 100 km/uur, ontplooide zich dit tot een zeer oncomfortabele rijbeleving.
Na de data te hebben geanalyseerd zijn de metingen uitgebreid naar de gehele aandrijflijn.
Hiermee kon het in dit geval defecte lager, homokineet en ophangingsrubber worden achterhaald .
De reparatie is op basis van ons adviesrapport door een de erkende Porsche-specialist uitgevoerd, en dat met succes!
De Panamera reed naderhand weer zoals een Porsche hoort te rijden.
Autodiagnose Twente beschikt over de noodzakelijke competenties en apparatuur om comfort en rijgedrag gerelateerde problemen binnen de automotive sector te analyseren.
Dit geldt ook voor premium-merken zoals Porsche.
Wij kunnen gerust stellen dat wij binnen deze expertise de specialist zijn binnen Nederland.
Benader ons vrijblijvend voor meer informatie.